نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل کاربرد مصالح در سکوهای دریایی را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((فولاد دریایی)) مشاهده نمایید.

فولاد سازه ای-فولاد دریایی-ورق دریایی-فلاد ساختمانی-ورق A36-ورق GLA-ورق 316L-ورق A283- فولاد اسکله سازی

موقعیت، شرایط جغرافیایی و آب و هوای خاص خلیج فارس، موجب آن است. که سازه های ایجادی در منطقه، بخصوص سازه هایی که در مجاورت آب دریا ایجاد می شوند. تحت شرایط بسیار خورنده قرار داشته باشند. به همین دلیل انتخاب مناسب مصالح ساختمانی برای این سازه ها، می تواند اثر قابل توجهی در کارایی و دوام این سازه ها داشته باشد. سکوهای دریایی، با توجه به کاربری و همچنین قرارگیری در مناطق دور از ساحل و در آب عمیق. جزو سازه های پر هزینه و بسیار حساس می باشد.

عدم استفاده از مصالح نامناسب برای این سازه ها، علاوه بر کاهش کارایی و دوام سازه ها. می تواند ریسک خطرات جانی و مالی را به مقدار زیادی افزایش دهد. در این فصل، مصالح نامناسب برای استفاده در ساخت سازه های دور از ساحل. در قالب مصالح فولادی، مصالح بتنی و سیمانی، مورد بررسی قرار می گیرند.

فولاد سازه ای

 

فولاد مورد استفاده باید دارای خصوصیات لازم برای پایداری در برابر شرایط محیطی و مقاومت مناسب باشد. و از نظر کلاس و استاندارد، برابر با نظر طراح باشد. مشخصات فنی فولاد از قبیل مواردی که در جدول 6-1 آمده اند. باید توسط تولید کننده یا یک آزمایشگاه معتبر، از طریق آزمایشهای استاندارد مانند روش هایی که در ASTM A6 و ASTM A20 ذکر می گردد. کنترل گردند. و با موارد ذکر شده به عنوان مشخصات محصول، یکسان باشند. استفاده از فولادی که خصوصیات آن نامشخص می باشد، در هیچ شرایطی مورد پذیرش نیست.

همچنین استفاده از مواد پوشش دهنده مناسب و حفاظ کاتدی. در شرایطی که استفاده از فولاد در محیط های خورنده جوی و دریایی مورد نظر می باشند. لازم است و از فولادهایی باید استفاده شود که مقاومت آنها در برابر شرایط خورنده دریایی، به اثبات برسد. همچنین استفاده از مواد پوشش دهنده مناسب و حفاظت کاتدی. براساس معیارهای ذکر شده در سایر بخش های این آیین نامه، به عنوان یک راه حل دیگر، می تواند مورد نظر قرار گیرد.

در صورت استفاده از فولاد در کنار سایر فلزات، ضروری است. تا قابلیت ایجاد خوردگی گالوانیکی در فولاد یا فلز مجاور، براساس جدول حدود ولتاژ فلزات و توانایی آنها در پولاریزه شدن، مورد بررسی قرار گیرد.

گروه های فولاد

انواع فولاد براساس مقاومت و جوش پذیری آن، به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند.

گروه اول

این گروه شامل فولاد نورد شده با حداقل مقاومت گسیختگی 280 مگاپاسکال یا کمتر می باشد. شاخص کربن فولاد، به طور معمول 0/4 یا کمتر می باشد. شاخص کربن فولاد، میزان عناصر مختلف موجود در فولاد را به صورت کربن معادل در فولاد نشان می دهد. و برای بررسی میزان جوش پذیری و چکش خواری فولاد به کار می رود. مقدار آن از رابطه زیر به دست می آید:

عملیات جوشکاری این گروه، می تواند به وسیله تمامی روش های جوش مورد بیان در AWS D1.1 انجام شود.

کاربرد مصالح در سکوهای دریایی

گروه دوم

شامل فولادهای با مقاومت متوسط، دارای حداقل مقاومت گسیختگی بین 360-280 مگاپاسکال می باشد. میزان شاخص کربن، تا مقادیر 0/45 و بیشتر نیز ظاهر می شود. این فولادها به وسیله جوشکاری کم هیدروژن، به یکدیگر جوش دهی می شوند.

گروه سوم

شامل فولادهای پر مقاومت با مقاومت گسیختگی حداقل برابر با 360 مگاپاسکال می باشد. استفاده از این فولادها در شرایط مختلف، با رعایت موارد زیر مورد پذیرش است.

الف: جوش پذیری و سیستم جوشکاری، باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ب: مسایل خستگی ناشی از تنشهای زیاد که ممکن است در سازه به وجود آیند، مورد نظر قرار گیرد.

چ: چقرمگی در شرایط مختلف مانند زمان ساخت، نصب و کنترل، تنش های سرویس و تغییرات درجه حرارت محیط، بررسی شوند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: ورق دریایی , فولاد دریایی , فولاد gla , فولاد A36 , فولاد a238 , فولاد 316l , فولاد ضد شوری , فولاد ضد خوردگی , ورق فولادی , لوله فولادی , تسمه فولادی , میلگرد فولادی , فروش فولاد , فروش ورق فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: