نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل فولاد بوته ای بر را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((فولاد بوته ای)) مشاهده نمایید.

فولاد بوته ای - فولاد قابل خرد شدن-روش های مختلف تولید فولاد بوته ای-آهن فرفورژه-آهن خام

فولاد بوته ای (قابل خرد شدن) فولادی است که توسط ذوب آهن خام. آهن و گاهی اوقات فولاد بدست می آید که اغلب همراه با شن، ماسه. شیشه، خاکستر، روغن و غیره، در یک بوته ایجاد می شود.

در دوران باستان ذوب فولاد و آهن با استفاده از آتش زغال یا ذغال غیر ممکن بود. زیرا نمی توانستند دما را به اندازه کافی بالا ببرند. با این حال آهن خوک (آهن خام) دارای محتوای کربن بالاتر. و در نتیجه دارای یک نقطه ذوب پایین تر است. که می توان آن را راحت تر ذوب کرد. همچنین با خیساندن آهن فر فروژه یا فولاد برای مدت طولانی در آهن مایع آهن خوک. محتوای کربن آهن خوک (خام). می تواند کاهش یابد زیرا به تدریج به داخل آهن پخش می شود.

به دلایل بالا فولاد بوته ای (قابل خرد شدن) در جنوب و جنوب آسیا در دوران قرون وسطی تولید شد. به طور کلی این نوع فولاد، یک فولاد بسیار سخت است. اما در این روش یک فولاد کامپوزیتی تولید می شود. که ناهمگن است و متشکل از یک فولاد بسیار کربن بالا (آهن خوک). و یک فولاد کم کربن ( آهن فر فورژه (گل آهن)) است. این امر اغلب در هنگام نورد ورقه یا صیقل دادن فولاد به الگویی پیچیده منجر می شد. که مشهورترین نمونه آنها فولاد دمشق (Wootz) استفاده شده در شمشیرهای دمشق بوده است. که این فولاد در مقایسه با سایرروش های تولید فولاد آن زمان به دلیل استفاده از شار. اغلب از نظر محتوای کربن و از نظر کیفیت (فاقد ناخالصی) بسیار بالاتر بود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری با ضمیمه نمودن آن محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته، رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675 – 02128423820-09922704358

واتس آپ: 09122136675

اینستاگرام: fooladdalakan

ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: فولاد بوته ای , فولاد ترد , فولاد قابل خرد شدن , مقاطع فولادی , پروفیل فولادی , فولاد آلیاژی ,
:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: