ورق A283-بررسی خوردگی فولاد ASTM A283 Grade C – فروش فولاد A283
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل بررسی خوردگی فولاد ASTM A283 Grade c را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((ورق A283)) مشاهده نمایید.

ورق a283-فولاد a283-فروش فولاد a283-فروش ورق a283-فولاد حرارتی-فولاد مخزنی

ورق A283- بررسی خوردگی فولاد ASTM A283 Grade C جوشکاری شده با الکترود E7018 nv در آب دریای خلیج فارس

بررسی اثر خورندگی آب دریای خلیج فارس بر روی فولادهای کربنی. و قطعات جوشکاری شده مورد استفاده برای ساخت مخازن فلزی از آن جهت اهمیت دارد. که می تواند به امکان سنجی استفاده از آب دریا برای هیدروتست این مخازن منجر شود. که در صورت مثبت بودن نتایج ارزیابی، سبب صرفه جویی های اقتصادی و زیست محیطی فراوانی می شود. برای نیل به این هدف در این پژوهش، ابتدا فولاد کربنی کم کربن ASTM A283 Grade C با الکترود E7018 جوش دهی گردید. و آزمون رادیوگرافی برای کنترل کیفیت جوش و همچنین تست های سختی سنجی، میکرو اچ و ماکرو اچ برای بررسی ریزساختار انجام شد.

سپس ترکیب شیمیایی، PH، هدایت الکتریکی و میزان SRB موجود در آب دریای مورد مطالعه اندازه گیری گردید. در ادامه نرخ خوردگی فولاد و الکترود جوشکاری مورد استفاده در آب دریای خلیج فارس. به وسیله روش الکتروشیمیایی پلاریزاسیون مقاومت خطی و همین طور آزمون غوطه وری، محاسبه گردید. سپس محصولات خوردگی تشکیل شده و سطح خورده شده نیز به وسیله روش های EDS و SEM آنالیز شدند. نتایج حاصل از آزمون های پلاریزاسیون و غوطه وری مشخص نمود. که فلز جوش الکترود E7018 نسبت به فولاد ASTM A283 Grade C آند است. که این نتیجه توسط تصاویر SEM تأیید شد.

مخازن فلزی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. بر سه نوع اتمسفری، کم فشار و تحت فشار می باشند. استانداردهای بین المللی که برای ساخت این مخازن بخصوص در صنایع نفت و گاز استفاده می شوند. عبارتند از: استاندارد شماره 650 مؤسسه نفت آمریکا برای طراحی و ساخت مخازن اتمسفری با فشار کاری کمتر از (lb/in2) 2/5. استاندارد شماره 620 مؤسسه نفت آمریکا برای طراحی. و ساخت مخازن کم فشار با فشار کاری بیشتر از (lb/in2) 2/5 و کمتر از (lb/in2) 15. و استاندارد بخش 8 انجمن مهندسی مکانیک آمریکا برای طراحی و ساخت مخازن تحت فشار با فشار کاری بیش از (lb/in2) 15. مخازن ذخیره که در صنایع نفت و گاز برای ذخیره و نگهداری مواد ورودی و یا محصولات تولیدی. مانند: نفت خام، میعانات گازی، آب آتش نشانی، آب بویلرها و … استفاده می شود.

اغلب از گروه مخازن اتمسفری و کمتر از نوع مخازن کم فشار هستند. مواد و آلیاژهای مورد استفاده برای ساخت مخازن ذخیره در اکثر موارد فولاد کربنی است. که با مراجعه به استاندارد API 650 ویرایش سال 2010 و بندهای 4,2,2 تا 4,2,5 از آن. می توان جنس ورق های مجاز برای استفاده در ساخت مخازن ذخیره اتمسفری را مشخص نمود. از جمله این ورق ها که در صنایعع نفت و گاز ایران نیز کاربرد زیادی دارد ورق ASTM A283 Grade C است. با توجه به کاربرد گسترده ای که این فولاد کربنی در ساخت مخازن ذخیره در صنایع نفت و گاز دارد. این پژوهش نیز به بررسی اثر خوردگی آب دریای خلیج فارس بر روی این فولاد، متمرکز گردید. همچنین با توجه به اینکه در ساخت مخازن و برای اتصال ورق های فولادی. از عملیات جوشکاری بر اساس یک دستورالعمل مورد تأیید استفاده می شود.

لذا بررسی اثر خوردگی آب دریا بر روی فلز جوش بعنوان بخشی از سطح در تماس با محیط ضروری است. پس از ساخت مخازن ذخیره، کیفیت ساخت و جوش آنها طی مراحل متعدد و بوسیله روش های مختلفی آزمایش می شود. که از جمله این روشها آزمون هیدرواستاتیک مخازن به وسیله آب است. در بند 7,3,6,3 از استاندارد API 650 ویرایش سال 2010 در مورد کیفیت آب مورد استفاده برای هیدروتست مخازن اشاره کلی گردید. و در آن این پشنهاد است که بهتر است از آب آشامیدنی جهت هیدروتست استفاده شود.

 

اما استفاده از سایر انواع آب از جمله آب چاه، رودخانه و حتی دریا را نیز منع نمی کند. و مسئولیت عواقب ناشی از استفاده از این نوع آبها، از جمله احتمال خوردگی، را بر عهده کارفرمای ساخت مخزن می داند. همچنین پیشنهاد می کند که در صورت طولانی شدن زمان هیدروتست تا بیش از 14 روز که شامل زمان آبگیری و تخلیه نیز می شود. اقدامات اصلاحی بر روی آب صورت گیرد. که این اقدامات می تواند شامل اضافه کردن بازدارنده ها، زیست کش ها و… باشد.

اما در مقام عمل و در پروژه های عظیمی مانند ساخت پالایشگاه های نفت و گاز. که در آنها مخازن بسیار بزرگ با قطر چنده ده متری و با ظرفیت چند ده هزار متر مکعبی تولید می شود. استفاده از آب آشامیدنی جهت هیدروتست این مخازن از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی هزینه های سنگینی در پی دارد. و با توجه به بحران کمبود آب، حساسیت موضوع افزایش می یابد. از سوی دیگر با توجه به گنجایش بالای مخازن عظیم و مشکلات اجرایی حین کار. امکان رعایت بازه زمانی 14 روزه نیز در بسیاری از موارد غیر ممکن است.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: ورق a282 , فولاد A283 , فروش فولاد , قیمت فولاد A283 , ورق مخزن سازی , فولاد سازه ای , فولاد پل سازی , فولاد اسکله سازی , فولاد کشتی سازی , ورق فولادی , لوله فولادی , تسمه فولادی , میلگرد فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: