نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل مدیریت و کنترل آتش سوزی را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((مدیریت)) مشاهده نمایید.

کنترل آتش سوزی در شیروانی ها

با توجه به سوابق تاریخی آتش سوزی های بزرگ و کوچک در بعضی مواقع تا مرز یک فاجعه ملی و اقتصادی پیشروی می کند. مانند آتش سوزی عظیم در انگلیس که شهر بزرگ چلسی را کاملاً در آتشی که از یک واحد تجاری سمساری آغاز شد. در بر گرفت و در کوتاه ترین زمان ممکن همه چیز را طعمه خود قرار داد و از بین برد.

همچنین آتش سوزی در شهر سائوپائولو برزیل که در کمترین زمان یک ساختمان بلند مرتبه را به ویرانه ای تبدیل. و تلفات انسانی زیادی را به وجود آورد. آتش سوزی های بسیاری که یکی پس از دیگری شرکت ها و کارخانجات و اماکن مهم اقتصادی و تولیدی و مسکونی. را به کام خود فرو برد و صاحبان آنها را از هستی ساقط نمود.

حال با توجه به این مهم که حوادث پدیده ای اجتناب ناپذیر اما قابل کنترل هستند. باید خود را در برابر بروز حوادث آتش سوزی مهیا سازیم. و با همه ابزار و اطلاعات حاضر از شکل گیری آن جلوگیری کنیم. بنابراین کنترل آتش سوزی در شیروانی ها یکی از فنون آتش نشانی است. که آتش نشانان علاوه بر یاد گیری علوم تئوری و تخصصی نیازمند تجربه عملی بسیار مهم هستند. بصورتی که آتش نشانان باید اجزای تشکیل دهنده یکی شیروانی آشنایی کامل داشته باشند.

تا در صورت بروز هرگونه حادثه ای بتوانند پیشروی آتش سوزی را در شیروانی شناسایی و آن را تحت کنترل در آورند. همچنین انواع روش های خاموش کردن آتش را از داخل شیروانی و از روی شیروانی قرار بگیرند. و بهترین عملیات مهار و خاموش کردن را انجام دهند. با توجه به آموزش های ویژه ای که اینجاست. از استادان خود در کنترل آتش سوزی شیروانی ها در منطقه بازار تهران آموخته و تجربه کرده ام. این احساس در شکل گرفت که باید تجربیات علمی و عملی خود را در اختیار دیگر آتش نشانان قرار دهم. تا آنان هم بتوانند در مواقع ضروری از اطلاعاتی که به این طریق در اختیار آنها قرار می گیرد. بصورت شایسته و اصولی استفاده کنند در پیشبرد اهداف سازمانی مفید واقع شوند.

تعریف شیروانی:

در گذشته به دلیل شرایط اقلیمی و بارش فراوان نزولات آسمانی و بارندگی های مداوم. و برای پیشگیری از صدمات احتمالی بناهای موجود و بالا بردن عمر مفید ساختمان ها از انواع شیروانی ها استفاده می شد. تا هم از نظر انتقال و هدایت نزولات آسمانی به باغچه ها و فاضلاب ها بسیار مناسب باشد. و هم برف به مرور زمان در روی آن ذوب می شود و احتیاجی به برف روبی و نیروی زیاد نباشد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: مقاله , مدیریت کنترل آتش سوزی , فروش فولاد , میلگرد فولادی , میلگرد فولادی , لوله فولادی , ورق فولادی ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: