بسته بندی-قوطی فلزی-انواع قوطی فلزی-جایگاه صنعت بسته بندی در ایران و جهان-عدل بندی
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل بسته بندی  را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((قوطی فلزی)) مشاهده نمایید.

بسته بندی-قوطی فلزی-انواع قوطی فلزی

بسته بندی پلی است بین تولید کننده و مصرف کننده

نوع بشر از بدو آفرینش، آنگاه که موفق به ساخت ادوات و تجهیزات جهت بهبود وضعیت زندگی خود شد. جهت نقل مکان آنها نیازمند بَسته بندی گردید.

بَسته بندی به لحاظ دارا بودن ویژگی های خاص در زمینه های مختلف و فراهم نمودن امکان ذخیره سازی فرآورده های گوناگون. از جمله مواد غذایی بخصوص پس از دسترسی به فنون پاستوریزاسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار شد.

 

صنعت بَسته بندی بعنوان یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین عوامل مؤثر عرضه کالا. و موفقیت در کسب بازار، هم اکنون تمامی فعالیت های تولیدی و بازرگانی را در جهان متوجه خود کرده. به نحوی که اگرچه مقوله جدیدی در صنعت و اقتصاد نیست. ولی با تحولاتی که یافت توجه بسیاری را به خود جلب نمود. و به عاملی تعیین کننده در موفقیت عرضه کالا و خدمات مبدل گردید.

متأسفانه با تمام اهمیت آن هنوز در ایران توجهی اساسی به آن نشده. و می توان گفت صنعت قوطی سازی که شاید. یکی از مهمترین شاخه های صنعت بسته بندی است. آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته. گرچه در سالهای اخیر اقداماتی در جهت نوسازی آن بعمل آمد. ولی هنوز راهی دراز در پیش است.

جایگاه صنعت بسته بندی در ایران و جهان

اهمیت صنایع بَسته بندی در دنیای امروز و نقش تعیین کننده آن در حفظ و نگهداری. شکیل شدن کالا، سهولت حمل و نقل، طول عمر، استحکام، قیمت اتمامی، و… در حدی است که گاهاً اهمیت آن در جلب مشتری بیش از کیفیت محتوی است. بدین جهت به آن بها دادند و در نتیجه به پیشرفت های بسیار نائل گردیده. به نحوی که سیستم بَسته بندی در حال حاضر، حتی با ده سال گذشته نیز قابل مقایسه نیست.

اما متأسفانه در کشور ما این گروه علاوه بر مشکلات عام صنعت. همانند عدم ثبات و قانون مندی اقتصادی، تأثیرپذیری از نرخ ارز، مدیرت ناکارآمد، کمبود نیروی متخصص، افزایش بی رویه دستمزدها. قانون کار، تورم، نیروی کار غیر متخصص، کثرت عوارض، مالیات ها و… در سالهای اول انقلاب یعنی در دوران ارزهای ارزان با نامهربانی مسئولین وقت روبرو بوده. بطوری که ارز تخصیصی به آن اساساً صرف ورود مواد اولیه و قطعات یدکی گردید. و سهم چندانی جهت بازسازی، نوسازی و جایگزینی ماشین آلات اختصاص نیافت. و در نتیجه از کاروان پیشرفت تکنولوژی بسیار عقب ماند. البته باید اذعان داشت.

 

که صنعت بَسته بندی نیز همانند سایر گروه های صنعت. در دوران سازندگی به پیشرفت هائی نائل آمد. از جمله استفاده از ماشین آلات مدرن ولی متأسفانه دارای حلقه های مفقوده ایست. که باعث ناکارا شدن آن گردیده که مهمترین آن شاید عدم توجه لازم به آموزش، تحقیقات و نوآوری باشد.

به هرحال به منظور بررسی این صنعت بعلت گستردگی دامنه و تنوع مواد اولیه مصرفی. و به تبع آن تفاوت تکنولوژی، می بایست ابتدا آن را به گروه هائی تقسیم نمود.

 

1-بندی با فلز

2-با چوب، کاغذ یا مقوا

3- با مواد شیمیایی همچون نایلون، پلاستیک و …

4- با شیشه و سرامیک

5- با الیاف و پارچه

نظر به اینکه مطلب مورد بحث این پروژه فقط بخشی از صنعت عدل بندی فلزیست. لذا از ورود به بحث سایر گروه ها خودداری می گردد.

معرفی بسته بندی فلزی

این نوع از صنعت به عنوان یکی از مهمترین و تعیین کننده ترین عوامل مؤثر در بازارهای جهانی. و به لحاظ دارا بودن ویژگی های خاص در زمینه گوناگون و فراهم نمودن امکان ذخیره سازی فرآورده های کشاورزی. و غذایی در مقطع زمانی خاص و در مواقع بحرانی همواره انگیزۀ لازم جهت صرف وقت و هزینه های بالا را دارد.

از آنجا که بَسته بندی تکنولوژی لازم برای حفظ و نگهداری سلامت کالا در مقابل خطرات گوناگون، مهمتر از همه فساد، را دارا می باشد. لذا با توجه به اصول علمی و با در نظر گیری ویژگی های کلای مورد عدل بندی، باید صنعتی به کارگیری شود. که محصول مورد عدل بندی پس از طی مراحل مختلف حرارتی. نگهداری و حمل و نقل، کاملاً سالم و با حفظ ارزشهای غذایی خود به دست مصرف کننده برسد. که در هر مورد باید بَسته بندی خصوصیات خاص خود را داشته باشد. که در این مسیر نیاز به بَسته بندی های مقاوم و بهتر منجر به پیدایش و توسعه ظروف فلزی گردید.

 

در تقسیم بندی، عدل بندی به گواهی آمارهای موجود، بَسته بندی فلزی را می توان. یکی از مهمترین شاخه های این گروه از صنعت تلقی نمود.

در بخشی از گزارشی که توسط انستیتو تولیدکنندگان قوطی (CMI) با بررسی نظرات 1000 آمریکایی انجام گرفت. 88% مردم آمریکا اذعان نموده اند که عدل بندی سنتی مورد علاقه آنها شامل به ترتیب بَسته بندی فلزی، شیشه ای و پلاستیک است. و 60% قوطی های فلزی را بر عدل بندی های جدید امروزی ترجیج دادند. از آنجا که قوطی فلزی نسبت به سایر انواع عدل بندی امکان حفظ مواد غذایی در طول مدت، بدون کمک نگهدارنده ها را دارد. لذا قوطی فلزی با 68% محبوبیت به عنوان شایع ترین نوع بَسته بندی معروف شدند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09922704358

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: قوطی فلزی , فولاد آلیاژی , مقاطع فولادی , ورق فولادی , بسته بندی , میلگرد فولادی , تسمه فولادی , لوله فولادی , فولاد ساختمانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: