سپری فولادی- سپری چیست؟ سپری فولادی - سپری فابریک-سپری پرسی-سپری فابریک-سپری آهنی-سپری نورد سرد-سپری
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

سپری چیست؟

سپری فولادی

سپری فولادی

یکی از فرآورده های پر کاربرد در صنعت و ساختمان سازی سپری است

سپری به دو صورت فابریک و پرسی تولید می شود. البته گاهی اوقات تیرآهن را از طول بریده و به دو قسمت مساوی تقسیم می کنند. که به این صورت هم سپری تولید می گردد.

گاهی اوقات در صنعت برای اتصالاتی که به ضخامت های بالا نیاز هست. و همچنین به اتصالات قوی نیاز است. تیرآهن های سنگین را برش داده تا بتوانند به هدف خود برسند.

در تولید سپری به روش نورد گرم که منظورمان روش فابریک کارخانه است. از شمش های آهن یا بلوم را با سطح مقطعی بزرگتر از 230 سانتی متر مربع را درون کوره کرده. و در دمای بالا قرار داده و بعد از آن از قفسه های نورد میانی عبور می دهند. و اینگونه تسمه تولید می شود.

قابل ذکر است که بیشترین کاربرد سپری با ضخامت 2 میلی متر است.

 

در صنعت و در بازار ضخامت سپری ها بین 9 میلی متر تا 2/5 میلی متر است. علاوه بر این اندازه طول سپری ها نیز بین 6 متر تا 12 متر است. یکی دیگر از نامگذاری سپری ها بر اساس اندازه لبه یا دیواره بر حسب میلی متر است.برای مثال اگر اندازه لبه 20 میلی متر بود. به آن سپری شماره 2 می گویند. طبق استاندارد های جهانی سپری ها به حالت لبه تیز و لبه گرد تولید می شود.

از سپری های موجود در بازار برای ساختن انواع مختلف اتصالات پل ها به ستون ها، درب و پنجره. ساخت سازه های فلزی، ستون ها و خرپا ها. اسکلت گلخانه ها، سقف شیشه ای و موارد دیگر به کار می رود.

سپری ها از نظر نوع مواد بکار رفته شامل

سپر آهنی ، سپر آلومینیومی، سپر مسی، سپر برنجی و سپر استیل می باشند.

سپری ها با توجه به روش تولید و از نظر ظاهری با دو روش تولید می گردند. 1- نورد گرم 2- نورد سرد

در تولید به روش نورد گرم بوسیله دستگاه های پیشرفته و تکامل یافته سپری تولید می شود. در نورد گرم با توجه به معیان وزن تولید به این روش در صدر دجدول تولیدات سپری قرار می گیرد. روش تولید سپری به صورت نورد گرم نسبت به به نورد سرد رایج تر است.

در تولید سپری به روش نورد گرم در مقایسه با نورد سرد. در تولیدات مرغوب نورد گرم مقرون به صرفه تر بوده و قیمت مناسب تر است. و به همین علت سپری با روش گرم بسیار متداول تر است. سپری های تولید شده بوسیله نورد گرم از نظر اندازه و شکل ظاهری مطابق با استاندارد ها می باشد.

سپری آهنی فابریک

سپری های آهنی فابریک نوعی پروفیل T شکل بوده. که در کارخانه های بزرگ فولاد به وسیله خط تولیدهای پیشرفته نورد. و به وسیله شمش ها یا بیلت های فولادی بعد عبور از مراحل نورد به صورت سپری در می آید. پروفیل های سپری تلرانس ابعادی مناسبی را دارد. و شرایط مربوط به ابعاد استاندارد مقاطع فولادی را تأمین می کند. در تولید سپری های آهنی فابریک محصول طوری طراحی و تولید می شود. که ابعاد سپری مثل صخامت بال و جان. و همچنین عرض بال و جان طبق استاندارد های مقاطع آلمان یا جدول اشتال است. تولید سپری به این روش با استناد به جدول اشتال ارزیابی می شود.

سپری آهنی نوردی

همانطور که می دانیم سپرهای آهنی کاربردهای بسیاری دارد. که این مهم هم بخاطر شکل منحصر به فرد این مقطع است. اگرچه استفاده های بسیاری از سپری های تولید شده با ابعاد مندرج در جدول اشتال می شود. ولی گاهی در بازار مصرف به مقاطعی با وزن و طول کمتر هم نیاز می باشد.این ابعاد کوچکتر را بوسیله نوردهای کوچک تر تولید می کنند. در نوردهای کوچک به علت کم کردن ضخامت بال و جان مقاطع سبک تری به دست می آید. سپرهای تولید شده به این روش اغلب در مواقعی استفاده می شود. که نیازی به سپری باربری ویژه ای نیاز نیست و ابعاد آن مهم است. تولید ساپورت نگهدارنده، شاسی های آهنی و مواردی از این قبیل بیشترین کاربردها را دارند.

کاربرد سپری در ساختمانی سازی

سپری آهنی در زیر ساخت های ساختمان بخصوص. در مواقعی که بار وارد شده بر سیستم زیاد باشد بسیار پر کاربرداند. برای نممونه در زیرساخت های بتنی در قسمت هایی که جزییات نمای سنگ پیچیده تر می شود. برای پایداری بیشتر نما و یکپارچه کردن نمای سنگی با سازه از زیرسازی استفاده می شود. در این مدل زیرسازی به جز نبشی و قطوطی برای جوشپذیری بهتر. در مقایسه با پروفیل در لبه ها از نبشی استفاده می شود. و در میانه از سپری آهنی استفاده می شود.

 

استفاده دیگر از سپری های آهنی در خشکه چینی یا نماکاری خشک بوده است. در خشکه چینی انجام مراحل نماکاری بدون مصرف سیمان و ماسه است. در خشکه چینی اول از همه با استفاده از آهن آلات زیرسازی فلزی شاسی کشی انجام میشود. بعد از آن بوسیله جزئیات اجرایی ارائه شده بر این شاسی فلزی قرار می گیرد.اغلب نماکاری ایستگاه مترو در تهران به وسیله این روش انجام شده است.

 

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما:

09122136675 – 02128423820

واتس آپ: 09122136675

اینستاگرام: fooladdalakan

ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com

 




:: برچسب‌ها: سپری , سپری آهنی , سپری فولادی , سپری برنجی , سپری مسی , سپری پرسی , سپری فابریک , سپری نورد گرم , سپری نورد سرد , فولاد آلیاژی , پروفیل فولادی , مقطع فولادی , سپری دکوراتیو ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: