میل گرد - میلگرد - میلگرد فولادی

میلگرد ها بر اساس مقدار معینی از مقاومتشان در برابر نیروی کششی طبقه بندی می شوند. که در اصطلاح به آن مقاومت مشخصه میلگرد می گویند. میلگرد هایی که در ایران تولید می شود - طبق استاندارد روسی- به سه گروه کلی تقسیم می شود.

میلگرد نوع : A1

میلگرد نوع :A2

میلگرد نوع : A3

در کارگاه های ساختمانی نیز، از لحاظ رده مکانیکی یا شکل ظاهری به طور کلی به چهار دسته A1-A2-A3-A4 تقسیم بندی می شوند.

میلگرد A1 (نرم بدون آج): اولین گروه، میلگرد های A1 می باشند که اسم آئین نامه آنها 240F یا رده مقاومتی 240 هستند. که به میلگردهای A1 یا ساده معروفند. و هیچ گونه شکل آج بر روی آنها وجود ندارد. مقاومت تسلیم و مقاومت کششی آن به ترتیب 2400 و 2600 کیلو گرم بر سانتی متر مربع می باشد.

استفاده از میلگرد بدون آج بعنوان میلگرد حرارتی

متأسفانه بعضی مهندسان با دلایل گوناگون سعی می کنند از این نوع میلگردها به عنوان میلگردهای حرارتی در سقف ها بهر ببرند.

آنها از این توجیه استفاده می کنند که میلگردهای حرارتی نقش سازه ای ندارند و لذا استفاده از آنها به عنوان میلگرد حرارتی هیچ مانعی ندارد.

اما باید توجه نمود که در بند یاد شده آیین نامه کاملاً موارد استفاده از این نوع میلگرد مشخص شده است.

لذا استفاده از آنها به عنوان میلگرد حرارتی نوعی اشتباه طراحی و اجرای متداول می باشد.

میلگرد A2 (نیمه سخت با آج ساده): رده بعدی میلگردهای A2 هستند که به شکل آجدار بوده و از لحاظ طبقه بندی در رده S340 دسته بندی می شوند. در واقع این میلگرد یک محور در امتداد طولی بوده و یک سری دورپیچ به صورت مارپیچ نسبت به این محور طولی قرار گرفته اند. این محصولات از لحاط مقاومتی نسبت به میلگردهای A1 مقاوم تر می باشد. مقاومت تسلیم این میلگردها نیز 2400 و مقاومت کششی آنها 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع می باشد. میلگرد A3 (سخت با آج پیچیده): دسته سوم، میلگردهای آجدار با شکل آج مارپیچ می باشند. شکل آج ها در این میلگرد نسبت به محور طولی به صورت جناقی (هشتی شکل) می باشند و از لحاظ مقاومت نیز نسبت به میلگردهای A1 - A2 مقاومت بالاتری دارند.

تعریف میلگرد آهن دار آجدار آرماتور فولادی یا فیبر پلیمری تقویت شده ای است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن (بتن) مورد استفاده قرار می گیرد. فولاد یا فیبر پلیمری که به این منظور در سازه های بتن آرمه به کار می رود به شکل سیم یا میلگرد می باشد. در موارد خاصی از فولاد ساختمانی نظیر نیمرخ های I شکل، ناودانی یا قوطی نیز برای مسلح کردن بتن استفاده می شود. آج در میلگرد به منظور درگیر کردن فولاد در بتن است بدین منظور آج در میلگرد به صورت مارپیچ و با عمق استاندارد ایجاد می شود تا بتواند سطح درگیری میلگرد و بتن بالا رود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما:

09122136675 – 02128423820

واتس آپ: 09122136675

اینستاگرام: fooladdalakan

ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com