بويلر توليد بخار- فولاد بويلر سازي-بويلر واتر تيوب-بولير فاير تويوب-فولاد كربني بويلر سازي
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن كامل فولاد بويلر سازي را مي توانيد با كليك بر روي عبارت ((بويلر)) مشاهده نماييد.

بويلر توليد بخار- فولاد بويلر سازي-بويلر واتر تيوب-بولير فاير تويوب-فولاد كربني بويلر سازي

بويلر، يك محفظه محصور است كه در آن انتقال حرارت از اشتعال سوخت به سيال عامل (معمولاً آب) صورت مي گيرد. تا سيال به حالت گازي تبديل شود. از بويلر در مصارف نيروگاهي، كشاورزي، صنايع شيميايي و حتي مصارف معمول به عنوان يك گرم كن استفاده مي شود. دو نوع بويلر مدرن با توجه به روش انتقال گرما از گازهاي حاصل به آب تغذيه وجود دارد.
بررسي فولادهاي بكار رفته در قسمت هاي مختلف بويلر

در بويلر از فولادهاي آلياژي متنوعي استفاده ميشود. درون بويلر هاي بزرگ در مجموع 480 كيلومتر لوله از قطر خارجي 1.9 تا 7.6 سانتي متر. در قسمت هاي واتروال، سوپر هيتر، اكونومايزر و ديگر اجزا مي تواند وجود داشته باشد. و محدوده دمايي آب يا بخار در لوله ها. از 177 درجه سانتي گراد در ورودي اكونومايزر تا دماي 566 درجه سانتيگراد در خروجي هدر سوپرهيتر نهايي مي رسد. جنس لوله هاي كاربردي در هر قسمت بويلر، بستگي به دماي فلز در آن قسمت دارد. در واقع پارامتر دما از مهمترين شاخص هاي انتخاب مواد در لوله هاي بويلر به شمار مي رود. استانداردهاي مختلف، آلياژهاي متنوعي را براي اجزاي بويلر با توجه به شرايط كاري؛ ارائه داده اند. 

با توجه به معيار دما به عنوان مهمترين پارامتر انتخاب آلياژ براي اجزاي بويلر مطابق تجربه شركت ها و ملاحضات ارائه شده توسط استانداردها. جداول زير ماكزيمم دماي مورد استفاد براي اجزاي بويلر را نشان مي دهند.

با بررسي جداول، مي توان نتيجه گرفت. كه به طور كلي در درجه حرارت كم از فولادهاي ساده كربني با ميزان كم كربن (استحكام پايين). براي شرايط فشار متوسط و دماي بالاتر از فولادهاي با كربن متوسط (استحكام متوسط). و در قسمت هاي با فشار بالا و در لوله هاي با قطر زياد (پايپ ها) از فولاد با كربن بالا استفاده مي شود. در فولادهاي ساده كربني كاربيدهاي موجود در زمينه، در دماي حدود 427 درجه سانتي گراد به گرافيت تبديل مي شود (پديده گرافيت شدن).

بويلر توليد بخار

با افزايش عنصر موليبدن دماي گرافيته شدن از 427 به 468 درجه سانتي گراد افزايش مي يابد. در واقع موليبدن باعث پايداري ساختار فولاد در دماهاي بالاتر مي شود. اضافه كردن كروم علاوه بر افزايش مقاومت به اكسيداسيون، باعث افزايش استحكام آلياژ در دماي بالا نيز مي شود. فولادهاي زنگ نزن فريتي و آستنيتي SA-249 و SA-213 جهت استفاده در دماي بالا مورد تأكيد است. در ارتباط با خواص مكانيكي و ابعادي لوله ها در دماهاي مختلف كاري، جداول متعددي را بيان مي كنند.

فولاد رسول دلاكان

با سالها تجرب? ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمين و توزيع انواع ورق آلياژي و انواع فولاد آلياژي. با گواهينامه ها و آناليزهاي معتبري با ضميمه نمودن آن محصولاتش به مشتريان خويش ارائه داده است. توانسته، رضايتمندي مشتريان خويش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شريف و گرامي از اينكه ما را جهت خريد كالا (فولاد آلياژي) مورد نياز خويش. انتخاب مي نماييد از شما سپاسگزاريم.

ارتباط با ما

02128423820 -09122136675 – 09922704358

واتس آپ: 09122136675

اينستاگرام: fooladdalakan

فكس : 02128423820

ايميل : fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: بويلر , فولاد بويلر سازي , فولاد كربني , water tube , fire tube , مقاطع فولادي , پروفيل فولادي , لوله فولادي , ورق فولادي , ميلگرد فولادي , فولاد سازه اي , فولاد ضد زنگ , فولاد زنگ نزن , فولاد ضد سايش , فولاد ضد خوردگي , استنلس استيل , سوپر آلياژ , فولاد حرارتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: