بررسی فناوری کوبش التراسونیک بر فولاد گرافیت GSH48-فروش انواع فولاد آلیاژی
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل بررسی فناوری کوبش التراسونیک بر فولاد گرافیت GSH48 را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((گرافیت GSH48)) مشاهده نمایید.

بررسی فناوری کوبش التراسونیک بر فولاد گرافیت GSH48-فروش انواع فولاد آلیاژی

بررسی فناوری کوبش التراسونیک بر فولاد گرافیت GSH48

در این تحقیق به استفاده از فناوری کوبش التراسونیک بر فولاد گرافیتی GSH48 غلتک های نورد جهت بهبود برخی خواص مکانیکی سطح پرداخته شد. فن آوری کوبش التراسونیک، از فناوری های جدید تغییر شکل پلاستیک شدید است. که در آن ابزار ارتعاشی با حرکات رفت و برگشتی مداوم خود به سطح قطعه کار ضربه می زند. و موجب تغییر شکل پلاستیک شدید در سطح می شود. این روش خواص مکانیکی از جمله سختی، صافی سطح، طول عمر خستگی، استحکام کششی را بهبود می دهد.

با شبیه سازی و ساخت ابزار ارتعاشی التراسونیک، مهیا سازی فرآیند شامل نصب ابزار ارتعاشی التراسونیک بر دستگاه تراش انجام گرفت. بررسی آزمایش های سختی، صافی سطح، خستگی و استحکام کششی بر قطعات در حالت های مختلف بدون عملیات کوبش التراسونیک. و پس از عملیات کوبش التراسونیک با یک، دو و سه پاس انجام گرفت. نتایج حاکی از افزایش سختی به میزان 36 درصد تا عمق 0.2 میلی متر از سطح. و افزایش صافی سطح از 1.376 میکرومتر به 0.545 میکرومتر بر سطح است. بیشترین افزایش صافی سطح و عمر خستگی در قطعات با سه پاس کوبش التراسونیک مشاهده شد.

 

در یک دهه گذشته مواد فلزی دارای دانه های کوچکتر از یک میکرومتر. با استفاده از روش های اعمال تغییر شکل پلاستیک شدید (SPD1) به طور قابل ملاحظه ای مورد علاقه محققین و دانشمندان واقع گردید. این مواد به عنوان نسل جدیدی از محصولات فلزی مطرح است. که خواص فیزیکی و مکانیکی آنها در مقایسه با مواد درشت دانه به طور قابل ملاحظه ای بالاست. یکی از مؤثرترین روش های فرآوری مواد فلزی فوق ریزدانه، اعمال تغییر شکل پلاستیک شدید است.

استحکام بالا، چقرمگی بالا، قابلیت فرم پذیری بیشتر در مواد فلزی فوق ریزدانه بسیار بالاتر از مواد درشت دانه است. در سالهای اخیر فرایندهایی با عنوان تغییر شکل پلاستیک شدید معرفی شدند. که موجب افزایش خواص مکانیکی سطح مانند سختی، استحکام خستگی و صافی سطح می شوند. برخی از روش های تغییر شکل پلاستیک شدید در شکل 1 معلوم و مشخص است.

فناوری کوبش التراسونیک (UPT2) روشی جدید جهت ایجاد کرنش های بزرگ روی لایه های سطی مواد است. این روش عملیات سطحی مکانیکی بدون براده برداری است. که به تغییر شکل پلاستیک سطح قطعه به وسیله کار سختی. فشردگی سطح و ایجاد تنش پسماند فشاری در لایه های سطحی قطعه کار در کاهش زبری سطح، افزایش سختی، بالا بردن مقاومت سایشی. مقاومت خوردگی و بالا بردن عمر خستگی قطعه مؤثر است.

از محدودیت های کوبش التراسونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی فن آوری کوبش التراسونیک بر فولاد گرافیت GSH48-فروش انواع فولاد آلیاژی

-سرعت انجام فرایند پایین است به ویژه برای قطعات با قطرهای زیاد عملیات زمان بر است.

-با این روش تا حدود 0.2 میلی متر از سطح خواص مکانیکی افزایش می یابد.

-در این روش سر ابزار همواره باید بر قطعه کار عمود باشد. که قطعات پیچیده محدودیت دارند.

-کنترل و تنظیم پارامترهای فرایند باید دقیق تنظیم شوند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: فولاد گرافیت , کوبش التراسونیک , مقاله , فروش فولاد , میلگرد فولادی , تسمه فولادی , ورق فولادی , لوله فولاد , ی , ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: