لوله انتقال نفت – ارزیابی کمی و کیفی ریسک های خطوط لوله انتقال نفت ایران
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل ارزیابی کمی و کیفی ریسک خطوط لوله انتقال نفت را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((لوله انتقال نفت)) مشاهده نمایید.

 

لوله انتقال نفت - ارزیابی کمی و کیفی ریسک های خطوط لوله انتقال نفت ایران

ارزیابی کمی و کیفی ریسک های خطوط لوله انتقال نفت ایران (مطالعه موردی: شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران)

 

به منظور جلوگیری از خسارت های مالی، و زیست محیطی در خطوط لوله انتقال نفت. می توان با استفاده از رویکردهای احتمالی از قبیل رتبه بندی ریسک. ترکیب احتمال های یک رویداد یا پیامد نتایج آن و تلاش برای پاسخ گویی به ریسک های مورد شناسایی. از بروز این حوادث جلوگیری به عمل آورد. در این مطالعه ریسک های ایجاد اختلاف فشار و پارگی خط در نقطه پوسیدگی در اثر بست ولو (شیر فلکه). عدم توانایی تهیه قطعات به علت تحریم، پارگی و شکست خط لوله در اثر فرسودگی. پارگی خط یا ترک خوردگی مخزن در اثر رانش زمین، آب بردگی و پارگی خط در مسیر عبور رودخانه به عنوان پنج ریسک با اولویت بالا از پنجاه عدد ریسک مورد شناسایی می باشد.

 

خطوط لوله به عنوان یکی از وجه های مؤثر کاربردی و اقتصادی برای انتقال مواد خطرناک و قابل اشتعال. از قبیل گازهای طبیعی، نفت خام و مشتقات آن از طریق خط انتقا راه یا راه آهن قابل انتقال نمی باشند. به نظر می رسد در اکثر کشورها سیستم خطوط لوله در حال گسترش و افزایش مصرف گاز و نفت می باشند. و به طور ثابت نیازمند به این مواد و تسهیلات بهره برداری ایمن می باشند. همچنین اقتضای مواد احتراق پذیر منفجر شوندگی و پخش شوندگی به صورت طبیعی می باشد. در خطوط لوله انتقال به علت پخش گازها یا نفت طبیعی به وسیله شکست یا نشت آن. تحت عنوان یک موضوع خطر، امکان انفجار یا آتش را به وجود می آورد.

 

هدف از ارایه این تحقیق شناسایی ریسک های خطوط لوله به منظور جلوگیری از حوادث ناگوار. و خسارت های مالی، جانی و زیست محیطی می باشد. که با استفاده از فرآیند مدیریت ریسک پیکره دانش مدیریت پروژه خطرات شناسایی و بازنگری می گردد. و مورد تحلیل قرار خواهند گرفت. و پاسخ های لازم به آن ها می دهند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری به عمل آید.

مروری بر ادبیات موضوع

در این قسمت به تحقیقات قبلی در رابطه با روش های ارزیابی ریسک می پردازیم.

محمد حسین فلاح نژاد (Mohammad Hessein Fallahnejad) در سال 2013 میلادی. با استفاده از ضرایب شاخص تکرار نسبی و شدت اثر نسبی و به کارگیری ضرب دو شاخص. و منتج شدن به شاخص بزرگی نسبی توانست 43 عامل ریسک را در 9 گروه کارفرما، مشاور، پیمانکار، مصالح، علل خارجی، ارتباطات. فصل مشترک ها، قرارداد و نیروی انسانی و تجهیزات شناسایی کند.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: مقاله , لوله انتقال نفت , مقاطع فولادی , فروش لوله , لوله a106 , لوله a53 , فروش فولاد , لوله بدون درز , لوله آتشخوار , لوله درز دار ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: