ورق سیاه--فولاد سیاه – فروش ورق سیاه-تعریف ورق سیاه
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

​متن کامل ورق سیاه را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((فولاد سیاه)) مشاهده نمایید.

ورق سیاه (ورق نورد گرم) چیست؟

 

تعریف ورق سیاه و کاربرد آن در صنعت

نورد گرم یکی از روش های تولید ورق های فلزی با ضخامت کم می باشد. که به ورق تولیدی توسط این روش در نهایت ورق نورد گرم یا اصطلاحاً ورق سیاه نام دارد. علت استفاده از اصطلاح ورق سیاه برای محصول تولیدی با این روش این است. که به دلیل ذوب اجزای تشکیل دهنده ورق در دمای بالا رنگ محصول مات می گردد. و به همین دلیل از اصطلاح ورق سیاه برای نامگذاری استفاده گردیده است.

فولاد سیاه

مراحل تولید

در این روش ابتدا تختال تولیدی در کوره پیشگرم با دمای بالا قرار می گیرد. پس از خروج تختال از کوره پیش گرم یک پوسته اکسیدی روی سطح تختال تشکیل می شود. به منظور بر طرف ساختن این پوسته اکسیدی عملیات پسته شویی انجام گرفته که تأثیر زیادی بر افت دمای سطح تختال دارد.

نورد خشن مرحله پس از پوسته شویی است. در این مرحله قطعه کار چندین مرتبه از بین غلتک ها عبور می کند. تا به تدریج به ابعاد مورد نظر برسد. در طی این فرایند توزیع دمای بار تحت تأثیر چند عامل از جمله انتقال حرارت. به محیط و گرمای ناشی از تغییر شکل پلاستیک قرار می گیرد. و ضخامت تختال 15 تا30 درصد کاهش می یابد.نورد خشن دارای 2 تا 3 قفسه است. پس از آخرین قفسه نورد خشن، ورق وارد مرحله نورد نهایی می گردد.

ضخامت

بار عبوری از میز انتقال به منظور تولید ورق به سمت قفسه های نورد نهایی ارسال می شود. این خط از 5 تا 7 قفسه متشکل است. که در آن ضخامت وَرق سیاه به 1/8 تا 3 میلی متر کاهش می یابد. به این حال ابعاد رایج ورق سیاه در بازار از 1.5 میلی متر تا 100 میلی متر متفاوت می باشد. قیمت ورق سیاه موجود در بازار نیز با توجه به ضخامت و ابعاد و کیفیت ورق تولیدی تعیین می گردد. دمای ورق در خروج از نورد نهایی تا حدود 900 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

کاربرد ورق سیاه

کاربردهای ورق سیاه به طور کلی شامل ساختمان سازی، تولید خودرو، تولید تانک و مخازن خاص، کشتی سازی و صنایع فلزی سنگین می باشد. همچنین این محصول در دو نوع فابریک و رول فرم تولید می گردد.

ابعاد ورق سیاه

ابعاد وَرق سیاه را می توان در دو حالت کلی فابریک و رول بررسی نمود. در حالت فابریک بسته به سفارش مشتری می توان ابعاد و اندازه های متفاوتی را تولید نمود. با این حال برخی از ابعاد در بازار رایج تر می باشند. ابعاد این محصول از 1000*2000 میلی متر تا 2000*6000 میلی متر در بازار موجود می باشد.

فولاد سیاه

استاندارد

استاندارد رایج ورق سیاه به طور عمده ورق St37 می باشد.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: فروش فولاد , ورق سیاه , فولاد سیاه , ورق St37 , فولاد ساختمانی , مقاطع فولادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 331
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: