ایجاد مقاومت سایشی در قالب کشش
نوشته شده توسط : رسول دلاکان

متن کامل ایجاد مقاومت سایشی در قالب کشش را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((مقاومت سایشی)) مشاهده نمایید.

ایجاد مقاومت سایشی در قالب کشش

 

ایجاد مقاومت سایشی

 

پیشینه مسأله:

 

شکل دهی ورق فلزی از یک قرن پیش به عنوان یک فرایند صنعتی مرسوم بوده است. و امروزه توانایی ساخت قطعات با روش شکل دهی ورق از نمودهای قدرت صنعتی یک کشور محسوب می شود. شکل دهی ورق به روش های مختلفی از جمله کشش عمیق (deep draw) و ریخته گری تزریقی با قالب یا فورج صورت می گیرد. روش کشش عمیق با توجه به انعطاف پذیری، وزن کم، قابلیت شکل پذیری زیاد، پرداخت سطح خوب و هزینه پایین محصولات نهایی توسعه یافته است. از ریخته گری تزریقی با قالب یا فورج برای تولید قطعات پیچیده استفاده می شود. که البته جزء روش های مشکل و پز هزینه ای محسوب می شود.

 

روش کشش عمیق، نوعی فرآیند فلزکاری است. که کاربرد زیادی در صنعت به خصوص برای ساخت قطعات فلزی دارای برآمدی و فرورفتگی مانند بدنه و گلگیر خودرو. مخازن فولادی تحت فشار، سینک ظرف شویی، پوسته فشنگ گلوله، مخزن سوخت، قوطی نوشیدنی، قابلمه، ماهیتابه و ... دارد. در فرایند کشش عمیق، یک ورق فلزی طی عملیات مکانیکی به شکل قالب در می آید. دلیل این نامگذاری این است که عمق کشیدگی ورق بیشتر از ضخامت آن است. منظور از کشش فلزات، عملیاتی است که در آن قسمتی از فلز برای گرفتن شکل مطلوب. به منظور هم زمان تحت کشش و فشار قرار می گیرد.

 

که می توان ورق تخت را به صورت محصولات فنجانی، شکل داد. در جریان فرایند کشش، فلز تحت نیرویی برای جابجایی در جهات مختلف قرار می گیرد. این عمل با قرار دادن لقمه ای مناسب روی قالب شکل دار و فشار دادن فلز به داخل قالب با یک سنبه انجام می شود. که سنبه وارد می کند در راستای پاره شدن فلز است. در برخی از موارد، فلز تا نزدیکی پارگی (از مرحله الاستیسیته به پلاستیسیته) پیش می رود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com





:: برچسب‌ها: مقاومت سایشی , مقاله , فروش فولاد , فروش ورق , فروش میلگرد , فروش نبشی , فروش ناودانی , فروش لوله ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: